De beste manieren om spiermassa te stimuleren als veganist

Als je regelmatig in de sportschool te vinden bent en aan krachttraining doet, dan is de kans erg groot dat één van je grootste doelen het stimuleren van meer spiermassa is. Maar als je een vegan lifestyle hebt, dan weet je maar al te goed dat je op zoek moet gaan naar alternatieven om de spiergroei mee te kunnen stimuleren. Veel eiwitshakes zijn gemaakt van dierlijke producten en sluiten dus niet aan op je levensstijl. Maar wat zijn nu bekende manieren om op een verantwoorde en goede manier meer spiermassa te krijgen? Je leest het in dit artikel.

Start met het innemen van vegan eiwitshakes na een training

De naam zegt het eigenlijk al, in vegan eiwitshakes zijn geen dierlijke producten, zoals eiwitten, verwerkt. Dit zorgt ervoor dat je de shakes met een gerust hart in kunt nemen en dat je spieren een extra boost krijgen om te herstellen en te groeien. De vegan eiwitshakes zijn erg makkelijk in te nemen en verkrijgbaar in diverse soorten smaken. Zo is er voor ieder wel wat wils. Heb je op dit moment al een bepaalde voorkeur als het aankomt op de smaak van een vegan eiwitshake?

Erg goed te combineren met andere plantaardige eiwitbronnen

Wist je dat je uit veel meer andere producten je plantaardige eiwitten kunt halen? Hierdoor kun je je voedingspatroon perfect integreren met het drinken van de vegan eiwitshakes. Je kunt hierbij denken aan producten zoals:

  • Chiazaad
  • Erwten
  • Quinoa
  • Volkorenrijst
  • Zwarte sesam

Bovengenoemde voorbeelden zijn slechts een paar voorbeelden van ingrediënten die een plantaardige eiwitbron zijn. Hierdoor kun je keer op keer heerlijk blijven variëren en heb je binnen een mum van tijd een smakelijk weekmenu voor jezelf samengesteld. Wel zo fijn om de vegan lifestyle vol te kunnen houden.

Tip! Zorg altijd voor voldoende rust en genoeg hersteltijd tussen iedere training in

Het liefste doe je er natuurlijk alles aan om zo snel mogelijk de beste versie van jezelf te worden. Let er alleen wel op dat het krijgen van meer spiermassa een kwestie van een lange adem hebben is. Zorg er daarom altijd voor dat je tussen iedere training voldoende hersteltijd neemt. Dit zorgt ervoor dat de kleine spierscheurtjes, die ontstaan door aan krachttraining te doen, kunnen herstellen. Op deze manier kan een spier groeien en heb je dus tijdens de volgende training meer kracht om met zwaardere gewichten aan de slag te gaan.

Comments are closed